10. december, dan človekovih pravic, nas vsako leto spomni na pomen enakosti, svobode in pravičnosti za vse ljudi. Letos smo na naši šoli ta pomemben dan obeležili s sodelovanjem v projektu “Pišem za pravice 2024”, ki ga organizira mednarodna nevladna organizacija Amnesty International.

Učenci 3. triade – nadarjeni in radovedni mladi, ki jim je mar za sočloveka, so z zavzetostjo pisali pisma podpore ter s tem pomagali ozaveščati o kršitvah človekovih pravic in pozivali pristojne k ukrepanju.

Svoje misli in sočutje so usmerili v naslednje zgodbe:

➡️ Romske družine v jugovzhodni Sloveniji, ki še vedno nimajo dostopa do čiste pitne vode, kar močno vpliva na njihova življenja, zlasti na otroke in mladino.

➡️ Neth Naharo, pevko iz Angole, pridržano zaradi kritike predsednika.

➡️ Dang Dinh Bacha, vietnamskega okoljskega odvetnika in aktivista, zaprt zaradi boja proti podnebnim spremembam.

➡️ Manahel al Otaibi, trenerko iz Savdske Arabije, ki je zaradi objave fotografije brez tradicionalnega oblačila obsojena na 11 let zapora.

➡️ Ljudstvo Wet’suwet’en iz Kanade, ki se bori za zaščito svoje zemlje in prihodnosti svojih otrok.

Na ta način smo na šoli povezali obeležitev dneva človekovih pravic s konkretnimi dejanji, ki opozarjajo na kršitve in kličejo k solidarnosti. Z ogledom video gradiv in poglobitvijo v življenjske zgodbe so učenci razvijali razumevanje in empatijo ter ozavestili, kako pomemben je glas vsakega posameznika.

Učenci upajo in verjamejo, da bodo njihova pisma prispevala k pozitivnim spremembam in izboljšanju življenj tistih, ki so jim pravice kratene.

Pomembno je, da dan človekovih pravic obeležujejo z dejanji in ne le z mislimi. 🌍✉️

Mentorica: Lidija Kotnik Klaužer, prof. zgod. in geog. 

(Skupno 10 obiskov, današnjih obiskov 1)