Projekt evropskega programa Erasmus+, naslednik pilotnega programa SELFIE, ‘Priznanje digitalna šola’, so v slovenskem prostoru v sodelovanju s partnerji iz Irske, Srbije in Litve razvijali raziskovalci iz Fakultete za naravoslovje in matematiko Univerze iz Maribora.
Projekt podpirajo partnerji iz industrije, ministrstva in izobraževalni partnerji, ki željo spodbujati digitalno učenje in opremiti učence z naprednimi digitalnimi veščinami.
V četrtek, 23. 3. 2023, je v prostorih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje potekala že tretja podelitev priznanj šolam, ki so sodelovale v Erazmus+ projektu SELFIE Digital Schools Academy. Oktobra 2021 je priznanje prejelo prvih pet šol, nato v marcu 2022 še 14 šol in letos še 7 šol. Med povabljenimi je bila tudi OŠ Lesično. Članice šolskega tima smo se skupaj z ravnateljico udeležile podelitve priznanja.
Šola je k projektu pristopila aprila 2022. Od takrat smo kontinuirano izvajali samoocenjevanje, pri katerem so sodelovali učenci 3. triade, učitelji in vodstvo šole. Učitelji, člani šolskega projektnega tima, smo ves ta čas iskali in skrbno zbirali dokaze. Dokazovali smo morali celovit pristop k digitalizaciji izobraževanja, pri čemer je bil poudarek na tem, kako digitalna tehnologija izboljša učenje in motivacijo za učenje in vzpodbuja učitelje k stalnemu strokovnemu razvoju ter krepitvi digitalnih kompetenc učencev in učiteljev. Na ravni šole so aktivnosti potekale na celotni ravni šole na osmih področjih, za katera smo želeli dokazati, da dosegamo dovolj visoko raven digitalnih kompetenc. Teh 8 področij je bilo:
- Vodenje
- Sodelovanje in mreženje
- Infrastruktura in oprema
- Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje delavcev
- Poučevanje in učenje
- Vrednotenje
- Digitalne kompetence učencev
- Druga uporaba digitalnih tehnologij
Dokaze, ki jih bomo zbrali, je pregledal kritični prijatelj, evalviral je tudi oddane utemeljitve, dokazila, šolski razvoj in načrtovane smernice. Prejeli smo povratno informacijo o uspešnosti izkazovanja digitalnih kompetenc na šoli. Pri vseh smo dosegli nadpovprečne rezultate.
Koordinatorica projekta: Lidija Kotnik Klaužer